ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΣΧΟΛΕΙΟΥ


ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ?ΓΕΝΙΚΟΥ
ΛΥΚΕΙΟΥ ΓΡΑΒΙΑΣ
(Νόμος 682/1977, Αρ.11 § 1,2)
Με τον όρο «σχολικός κανονισμός» εννοούμε το σύνολο των κανόνων που
αποτελούν προϋπόθεση για να πραγματοποιείται ανενόχλητα και αποτελεσματικά το
έργο του σχολείου. Ο κανονισμός αυτός πρέπει να αποβλέπει στη διαμόρφωση ενός
παιδαγωγικού και διδακτικού κλίματος το οποίο θα εξασφαλίζει τη συνεργασία των
μελών της Σχολικής Κοινότητας, χωρίς εντάσεις και συγκρούσεις, με αμοιβαίο
σεβασμό, με ανοχή και αναγνώριση. Οι παρακάτω λοιπόν οδηγίες ? κανόνες
αποσκοπούν στην όσο το δυνατόν καλύτερη λειτουργία του σχολείου ως χώρου
καλλιέργειας γνώσεων και ήθους. Οι κανόνες αυτοί απορρέουν είτε από τη σχολική
νομοθεσία, είτε είναι αποφάσεις του Συλλόγου Διδασκόντων και έχουν ως σκοπό να
περιγράψουν όχι μόνο τις υποχρεώσεις, αλλά και να προφυλάξουν τα δικαιώματα των
μαθητών τόσο στις μεταξύ τους σχέσεις όσο και στις σχέσεις τους με τους φορείς του
Σχολείου.
Προσπάθεια όλων είναι να δημιουργήσουμε ένα υγιές μαθησιακό περιβάλλον,
μέσα στο οποίο ο κάθε μαθητής θα μπορεί αβίαστα να διαμορφώνει την
προσωπικότητά του. Ο κανονισμός θα πρέπει να είναι σεβαστός από όλους και να
εφαρμόζεται κατά γράμμα χωρίς εξαιρέσεις. Σε αντίθετη περίπτωση το Σχολείο θα
είναι υποχρεωμένο να ελέγξει πειθαρχικά τον μαθητή και να επιβάλλει τις
αντίστοιχες κυρώσεις. Τα παιδιά πρέπει να διακρίνουν τις ώρες εργασίας από τις ώρες
ψυχαγωγίας, πρέπει να μάθουν να αξιολογούν, να κρίνουν, να αναζητούν
εναλλακτικές λύσεις, να δραστηριοποιούνται ατομικά και ομαδικά μέσα στην
οργανωμένη σχολική ζωή, όπου υπάρχουν δικαιώματα αλλά και υποχρεώσεις. Η
εκπαίδευση, ξεκινώντας από την εξωτερική πειθαρχία, πρέπει να κατατείνει στην
εσωτερική πειθαρχία (αυτοπειθαρχία) που θεωρείται η βάση πάνω στην οποία η
αγωγή θα στηρίξει το έργο της.
ΓΕΝΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ
ΠΡΟΣΕΛΕΥΣΗ,ΑΡΓΟΠΟΡΙΕΣ,ΔΙΑΛΕΙΜΜΑΤΑ
Οι μαθητές προσέρχονται έγκαιρα στο χώρο του σχολείου. Όλοι οι μαθητές έχουν
υποχρέωση να παρευρίσκονται στην καθημερινή πρωινή συγκέντρωση του Σχολείου
γιατί αποτελεί τη μοναδική ευκαιρία συγκέντρωσης, επαφής, ενημέρωσης και σωστής
ψυχολογικής προετοιμασίας για το εκπαιδευτικό έργο που ακολουθεί όλης της
σχολικής κοινότητας
Εφ' όσον κάποιος μαθητής καθυστερήσει το πρωί οφείλει να περάσει από τη
Διεύθυνση, προκειμένου να πάρει άδεια να εισέλθει στην τάξη του. Αν δεν
προσέλθει στην τάξη κατά την 1η διδακτική ώρα παίρνει απουσία που δεν μπορεί να
δικαιολογηθεί.
Αν μαθητής που βρίσκεται στο χώρο του σχολείου απουσιάσει αυθαίρετα από
κάποιο μάθημα η απουσία του θεωρείται σοβαρότατο πειθαρχικό παράπτωμα. Η
φοίτηση των μαθητών είναι τακτική και η παρακολούθηση όλων των μαθημάτων του
προγράμματος υποχρεωτική.
Κατά τη διάρκεια των διαλειμμάτων βγαίνουν σύντομα και με τάξη από τις
αίθουσες και παραμένουν στο χώρο της αυλής του Σχολείου, εκτός από τους
επιμελητές, που παραμένουν στις αίθουσες για να φροντίζουν για τον αερισμό των
αιθουσών, την τακτοποίηση των θρανίων και για τη φύλαξη των προσωπικών
αντικειμένων των μαθητών.
Οι ασθενείς μαθητές μπορούν να παραμένουν στην αίθουσα μόνον με
σχετική άδεια του εφημερεύοντος καθηγητή. Απαγορεύεται κατά την ώρα των
διαλειμμάτων η έξοδος των μαθητών από τον χώρο του Σχολείου. Εάν οι καιρικές
συνθήκες δεν επιτρέπουν την παραμονή στην αυλή του σχολείου οι μαθητές με
συνείδηση των ιδιαιτεροτήτων του χώρου και την πρέπουσα πειθαρχία στις εντολές
των εφημερευόντων καθηγητών παραμένουν στους διαδρόμους.
Μεγάλη πρόκληση για όλες και όλους, είναι η διατήρηση των
προαυλίων χώρων στην άριστη κατάσταση που παραλαμβάνονται κάθε πρωί. Είναι
σημαντικό, η καθαρίστρια του σχολείου να ασχολείται με την απολύμανση και την
καθαριότητα των χώρων και να μην αναλώνει το χρόνο της στο μάζεμα χαρτιών,
μπουκαλιών, φαγητών που χαλούν την εικόνα, που υποτιμούν τον πολιτισμό μας. Αυτά
μπορούν να πεταχτούν από τον καθένα σε έναν από τους κάδους απορριμμάτων.
Δεν επιτρέπεται η συνάθροιση και παραμονή των μαθητών επί μακρόν
στους χώρους των τουαλετών. Φροντίζουν να κάνουν σωστή χρήση των τουαλετών,
αφήνουν πάντα το χώρο καθαρό, ρίχνουν τα χαρτιά καθαριότητας στους κάδους,
τραβούν το καζανάκι και πλένουν τα χέρια τους. Σε καμιά περίπτωση δεν
επισκέπτονται τις τουαλέτες του άλλου φύλου.
Η είσοδος και παραμονή εξωσχολικών στον χώρο του σχολείου απαγορεύεται
αυστηρά. Δεν επιτρέπεται η πρόσκληση στο σχολείο φίλων και γνωστών. Η
περιφρούρηση των σχολικών χώρων από τους εξωσχολικούς είναι βασικό καθήκον
όλων των μαθητών που πρέπει σ΄ αυτές τις περιπτώσεις ν΄ αναφέρονται σχετικά στο
γραφείο.
Οι μαθητές για οτιδήποτε χρειάζονται κατά την διάρκεια λειτουργίας του
σχολείου απευθύνονται στους εφημερεύοντες καθηγητές και δεν εισέρχονται στα
Γραφεία των Καθηγητών και της Διεύθυνσης παρά μόνον για εξαιρετικά σοβαρό
λόγο .
ΑΔΕΙΕΣ ΕΞΟΔΟΥ
1.Από το σχολείο
Η έξοδος μαθητών από το σχολικό χώρο κατά τη διάρκεια των μαθημάτων και
των διαλειμμάτων χωρίς άδεια απαγορεύεται και αποτελεί σοβαρό πειθαρχικό
παράπτωμα. Άδειες εξόδου πριν το τέλος των μαθημάτων δίνονται μόνο συνοδεία
κηδεμόνα και έπειτα από συνεννόηση του κηδεμόνα με τη Διεύθυνση.
2.Από την τάξη
Η έξοδος από την τάξη κατά τη διάρκεια του μαθήματος επιτρέπεται μόνο για
πολύ σοβαρό λόγο και μόνο κατόπιν άδειας του καθηγητή..
ΤΕΛΟΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΗΜΕΡΑΣ
. Η αναιτιολόγητη αναχώρηση μαθητών πρό του τέλους του διδακτικού
προγράμματος του σχολείου αποτελεί σοβαρότατο πειθαρχικό παράπτωμα και
συνεπάγεται αυστηρές κυρώσεις.
ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΚΑΙ ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ
Όλοι οι μαθητές πρέπει να απολαμβάνουν το θεμελιώδες δικαίωμα της
μόρφωσης σε ένα ασφαλές, με παιδαγωγικό περιβάλλον υψηλής ποιότητας και
διδασκαλία σύγχρονη και αποτελεσματική σχολείο. Στο σχολείο αυτό οι μαθητές
πρέπει να συναντούν τον σεβασμό, την κατανόηση και την μέριμνα ώστε να
απολαμβάνουν μια ήρεμη και δημιουργική ζωή στα πλαίσια της σχολικής κοινότητας.
Οι αναφορές που θα γίνουν στην συνέχεια αυτού του σχολικού κανονισμού σε
υποχρεώσεις των μαθητών, οι οποίες επισύρουν αν δεν τηρηθούν τον πειθαρχικό
έλεγχο εκ μέρους του σχολείου, δεν πρέπει να κατανοηθούν παρά ως συμπεριφορές,
που ακυρώνουν το ύψιστο δικαίωμα του σχολείου να εκπληρώσει με επιτυχία την
αποστολή του και των μαθητών να μορφωθούν.
Η τήρηση του σχολικού κανονισμού προσφέρει τις προϋποθέσεις για την
αποτελεσματική ολοκλήρωση του έργου του σχολείου και αποβλέπει στη
διαμόρφωση του παιδαγωγικού κλίματος το οποίο εξασφαλίζει την αρμονική
συνεργασία μαθητών, καθηγητών και γονέων. Στο πλαίσιο αυτό ο όρος ''σχολική
πειθαρχία'' αποκτά δημοκρατικό περιεχόμενο και αναδεικνύεται σε βασικό στοιχείο
του σύγχρονου σχολείου.
Αποκλίσεις από τη δημοκρατική συμπεριφορά, τους κανόνες, τον οφειλόμενο
σεβασμό προς οποιοδήποτε μέλος της σχολικής κοινότητας και τη σχολική περιουσία
και εντέλει από όλα αυτά που το σχολείο θέτει ως βασικούς κανόνες λειτουργίας του
θεωρούνται σχολικά παραπτώματα. Τα σχολικά παραπτώματα θα αντιμετωπίζονται
σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία.
Είναι αυτονόητο ότι γνώμονάς μας είναι η αρχή ότι η κατασταλτική
αντιμετώπιση τέτοιων φαινομένων πρέπει να είναι η τελευταία επιλογή, όμως δεν
αποκλείεται ως παιδαγωγικό μέτρο. Η επιείκεια χωρίς όρια νομιμοποιεί τις
αποκλίσεις και καλλιεργεί την αντίληψη της ατιμωρησίας.
Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ
Το σχολείο έχει την υποχρέωση να αντιμετωπίζει τον κάθε μαθητή σαν μία
ξεχωριστή προσωπικότητα, να σέβεται τις ανάγκες του, να του προσφέρει την
καλύτερη δυνατή αγωγή και μόρφωση, να διαλέγεται με τις απόψεις του και να μη
μειώνει με πράξεις ή λόγους την προσωπικότητα του.
Ο μαθητής οφείλει να αντιμετωπίζει όλους τους εκπαιδευτικούς, όλα τα
μαθήματα κι όλες τις σχολικές δραστηριότητες με τον ίδιο σεβασμό και εκτίμηση.
Όλοι ανεξαιρέτως οι μαθητές πρέπει να παρακολουθούν τα μαθήματά τους με
επιμέλεια και σοβαρότητα και να φροντίζουν για τη διατήρηση ησυχίας και ηρεμίας
στην τάξη ώστε να διασφαλίζεται σωστό παιδαγωγικό κλίμα.
Κατά την διάρκεια των τεστ ή των διαγωνισμάτων οι μαθητές πρέπει να
πειθαρχούν με τις υποδείξεις των καθηγητών τους χωρίς να δυστροπούν, ενώ
οποιαδήποτε απόπειρα αντιγραφής με οποιονδήποτε τρόπο τιμωρείται με αφαίρεση
του γραπτού, ο μαθητής βαθμολογείται με μονάδα και ελέγχεται πειθαρχικά.
Η καθ? οιονδήποτε τρόπο παρεμπόδιση ή παρακώλυση της εκπαιδευτικής
διαδικασίας του σχολείου (ενόχληση στην τάξη, σε σχολικές εορτές ή άλλες
δραστηριότητες κλπ.) δεν μπορεί παρά να επισύρει αυστηρές κυρώσεις για τους
υπευθύνους καθώς ακυρώνει τον κύριο λόγο ύπαρξης του σχολείου.
Μαθητής ο οποίος παρενοχλεί το μάθημα και δεν συμμορφώνεται με τις
συστάσεις του καθηγητή, αποβάλλεται από το μάθημα και χρεώνεται με
αδικαιολόγητη απουσία. Μαθητής που αποβάλλεται από τον καθηγητή του κατά την
ώρα του μαθήματος (ωριαία αποβολή) είναι υποχρεωμένος να το αναφέρει στη
Διεύθυνση.
Ενδεικτικά με ωριαία αποβολή τιμωρούνται οι μαθητές που παρεμποδίζουν με
οποιονδήποτε τρόπο το μάθημα, συνομιλούν μεταξύ τους χωρίς λόγο, φωνασκούν,
αυθαδιάζουν στον διδάσκοντα, τρώνε ή πίνουν ροφήματα και αναψυκτικά σε ώρα
μαθήματος. Τα κάθε είδους φαγητά, αναψυκτικά και ροφήματα εφ? όσον δεν
καταναλωθούν, οι μαθητές μπορούν να τα φυλάσσουν για να τα καταναλώσουν στο
επόμενο διάλειμμα.
Η ωριαία απομάκρυνση για τρείς φορές κατά την διάρκεια του σχολικού έτους
του ίδιου μαθητή από το μάθημα έχει ως συνέπεια την μονοήμερη αποβολή του εάν
συνεχίσει και για τέταρτη φορά. Αντίστοιχα θα αντιμετωπίζονται με κλιμακούμενες
κυρώσεις από την Διεύθυνση του σχολείου και τον Σύλλογο Διδασκόντων μαθητές
που κατ? επανάληψιν αποβάλλονται. Η Διεύθυνση και ο Σύλλογος Διδασκόντων
διατηρούν το δικαίωμα να αποκλείουν από εκδηλώσεις του σχολείου (π.χ. εκδρομές,
εκπαιδευτικές επισκέψεις κλπ.) μαθητές οι οποίοι δίνουν συχνά αφορμή για σοβαρό
πειθαρχικό έλεγχο
Πρέπει να συνειδητοποιηθεί απο όλους τους μετόχους στην εκπαιδευτική
διαδικασία πως η αδυναμία ικανοποιητικής επίδοσης των μαθητών στα μαθήματά
τους που καταγράφεται από την εκάστοτε βαθμολογία τους δεν πρέπει να συγχέεται
με την αμέλειά τους ως προς τους όρους της μαθησιακής διαδικασίας (π.χ. έλλειψη
τετραδίου, σημειώσεων, απαραίτητου υλικού κλπ.) που αποτελεί πειθαρχικό
παράπτωμα το οποίο πρέπει να ελέγχεται από το σχολείο κατάλληλα όπως και τα
ζητήματα παραβατικής συμπεριφοράς.
Σε καμία περίπτωση η σχολική τιμωρία δεν αφορά το πρόσωπο του μαθητή
αλλά τις πράξεις του οι οποίες εμποδίζουν τον ίδιο και τα άλλα μέλη της σχολικής
κοινότητας να ανταποκριθούν στο έργο τους.
ΦΟΙΤΗΣΗ ΜΑΘΗΤΩΝ
Ο μαθητής στη διάρκεια του διδακτικού έτους δεν μπορεί να κάνει
απεριόριστο αριθμό ωριαίων απουσιών έστω και αν είναι όλες δικαιολογημένες.
Το σύνολο των απουσιών του μαθητή δεν πρέπει να υπερβαίνει τις 114. Από
αυτές οι αδικαιολόγητες δεν πρέπει να είναι περισσότερες από 64 για το
Γυμνάσιο και 50 για το Λύκειο
Για την τακτική παρακολούθηση της φοίτησης του μαθητή ευθύνεται εξ ολοκλήρου ο
κηδεμόνας του. Ο κηδεμόνας κάθε μαθητή οφείλει να προσέρχεται σε τακτά
διαστήματα τις ώρες λειτουργίας του σχολείου, για να ενημερώνεται υπεύθυνα για τη
φοίτηση του μαθητή.
Ο κηδεμόνας κάθε μαθητή, που απουσίασε για λόγους υγείας περισσότερο από δύο
μέρες, είναι υποχρεωμένος να προσκομίσει ο ίδιος, το αργότερο μέχρι και τη δέκατη
εργάσιμη μέρα από την επιστροφή του μαθητή στο σχολείο, βεβαίωση δημόσιου
νοσηλευτικού ιδρύματος ή οποιουδήποτε ιδιώτη γιατρού, που να πιστοποιεί το είδος
και τη διάρκεια της ασθένειας. Η βεβαίωση μπορεί να χρησιμεύσει και για τη
δικαιολόγηση των απουσιών.
Για τη δικαιολόγηση απουσιών έως δύο (2) ημερών, λόγω ασθενείας ή άλλων
οικογενειακών λόγων, αρκεί ενυπόγραφο σημείωμα (το παραχωρεί το σχολείο) που
προσκομίζεται αποκλειστικά από τον ίδιο τον κηδεμόνα μέσα σε δέκα (10) εργάσιμες
μέρες από την επιστροφή του μαθητή στο σχολείο. Με τον τρόπο αυτό ο κηδεμόνας
μπορεί να δικαιολογήσει το πολύ 10 μέρες αθροιστικά για όλο το έτος.
Άδεια για απουσίες μεμονωμένες ή συνεχείς και μόνο για ειδικούς λόγους (π.χ.
υγείας) δίδεται μόνο από τη Διεύθυνση του σχολείου και δικαιολογούνται ή από το
γιατρό ή τον κηδεμόνα .
ΚΙΝΗΤΑ ΚΑΙ ΑΛΛΑ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ ΜΕΣΑ
Η κατοχή και η χρήση κινητών τηλεφώνων και άλλων ηλεκτρονικών μέσων
(πχ MP3/MP4 player, ηλεκτρονικές παιχνιδομηχανές κλπ.) δεν επιτρέπεται κατά το
σύνολο των σχολικών δραστηριοτήτων. Η ανεξέλεγκτη χρήση κινητών τηλεφώνων
από μαθητές μπορεί να προκαλέσει απρόβλεπτες και ανεπιθύμητες συνέπειες. Η
ανάγκη για επικοινωνία με τους γονείς καλύπτεται επαρκώς από τα τηλέφωνα που
διαθέτει το σχολείο. Στην εξαιρετική περίπτωση που ο μαθητής έχει κινητό τηλέφωνο
πρέπει να το έχει απενεργοποιημένο και μέσα στην τσάντα του. Σε περίπτωση που
γίνει αντιληπτή χρήση κινητού το κινητό θα παραδίδεται στη Διεύθυνση και θα
παραλαμβάνεται μόνο από τον κηδεμόνα.
Απαγορεύεται επίσης και η φωτογράφιση, ηχογράφηση, βιντεοσκόπηση με
οποιοδήποτε μέσο σε όλους τους χώρους του σχολείου καθ' όλη τη διάρκεια του
σχολικού προγράμματος χωρίς την άδεια της Διεύθυνσης.
Η χρήση κινητών ή άλλων μέσων καταγραφής συνιστά σοβαρό πειθαρχικό
παράπτωμα, ιδίως όταν προσβάλλει άλλους μαθητές ή καθηγητές ή και οποιοδήποτε
μέλος της σχολικής κοινότητας ή δυσφημεί με οποιονδήποτε τρόπο το σχολείο και
επισύρει αυστηρές κυρώσεις (έως και αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος). Ειδικότερα
για περιπτώσεις παραπτωμάτων που εμπίπτουν σε παράβαση ποινικού δικαίου σε ό,τι
αφορά τη χρήση του διαδικτύου ακολουθούνται οι προβλεπόμενες από το νόμο
διαδικασίες.
ΦΘΟΡΑ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΣ
Οι μαθητές οφείλουν σεβασμό στο σχολικό βιβλίο το οποίο ανήκει στην
πολιτεία και παρέχεται στους μαθητές για χρήση. Έχουν χρέος να μην καταστρέφουν
την υλικοτεχνική υποδομή του σχολείου (πόρτες, παράθυρα, πίνακες, θρανία,
καρέκλες, κουρτίνες κλπ) και να το διατηρούν καθαρό με δική τους ευθύνη. Η φθορά
σχολικής περιουσίας είτε σκόπιμα είτε από αμέλεια υποβαθμίζει το σχολικό
περιβάλλον.
Οι φθορές και οι βανδαλισμοί στη σχολική περιουσία εκτός από χρέωση
τυχόν ζημιών αντιμετωπίζονται και ως σοβαρό πειθαρχικό παράπτωμα. Σχετικό και
το άρθρο 6 παρ. 7 του κανονισμού λειτουργίας μαθητικών κοινοτήτων:
?Οι μαθητικές κοινότητες και τα μέλη τους αναλαμβάνουν να
περιφρουρήσουν το δικαίωμα των μαθητών να ζουν τη σχολική ζωή τους σε χώρους
που θα πληρούν τις προϋποθέσεις για μάθηση, να περιφρουρήσουν την περιουσία του
ελληνικού λαού. Σκόπιμη φθορά της σχολικής περιουσίας με πράξεις ή παραλείψεις
αποτελεί ουσιαστικά αντικοινωνική συμπεριφορά αφού η δαπάνη για αγορά,
επιδιόρθωση ή αντικατάσταση προέρχεται από τους φόρους που πληρώνει ο
εργαζόμενος ελληνικός λαός. Οι μαθητικές κοινότητες σ΄ αυτό το θέμα
συνεργάζονται και υποβοηθούν τη διεύθυνση του σχολείου, που βέβαια έχει την
ευθύνη για την προστασία των μέσων διδασκαλίας καθώς και για την καθαριότητα
του διδακτηρίου και των υπολοίπων σχολικών χώρων. Οι μαθητικές κοινότητες
επίσης μπορούν και πρέπει να επεμβαίνουν και ελέγχουν τα μέλη τους, ώστε να
αποφεύγεται η αναγραφή στους τοίχους των αιθουσών διδασκαλίας, των διαδρόμων
και των κοινόχρηστων χώρων συνθημάτων, σχημάτων, συμβόλων, άσεμνων λέξεων ή
φράσεων κτλ που και αντιαισθητικά είναι αλλά και την ανθρώπινη αξιοπρέπεια
υποβαθμίζουν.?
ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ
Οι μαθητές οφείλουν να σέβονται και να έχουν ευγενική συμπεριφορά
απέναντι στους καθηγητές, στους συμμαθητές τους και σε όλους τους εργαζόμενους
στο χώρο του σχολείου. Πρέπει να αποφεύγονται οι διαπληκτισμοί και θα
ελέγχεται αυστηρότατα κάθε πιθανή χρήση βίας. Σε περίπτωση που μαθητής
αντιμετωπίζει κάποιο πρόβλημα με τους συμμαθητές του οφείλει να απευθύνεται
στους καθηγητές και στη Διεύθυνση, για να αποφεύγονται οι εντάσεις και οι
συγκρούσεις και να λύνονται τα όποια προβλήματα με διάλογο.
Η μετακίνηση των μαθητών από τον ένα χώρο εργασίας στον άλλο (π.χ. στίς
αίθουσες εργαστηρίων) κατά τη διάρκεια του ημερησίου προγράμματος πρέπει να
γίνεται έγκαιρα και αθόρυβα.
.
Οφείλουν να διατηρούν καθαρούς όλους τους χώρους του σχολείου. Πρέπει
να τηρούνται οι κανόνες υγιεινής σε όλους τους κοινόχρηστους χώρους, κυρίως στις
βρύσες και στις τουαλέτες.
Δεν πρέπει να έχουν μαζί τους πολύτιμα αντικείμενα ή χρήματα πέρα από τα
απολύτως αναγκαία. Αντικείμενα άσχετα με τα μαθήματα απαγορεύονται εντός
σχολικού χώρου.
Οφείλουν να επιδίδουν στους γονείς τους τις γραπτές ανακοινώσεις που τους
δίνονται από το σχολείο για την ενημέρωσή τους.
Κανείς δεν επιτρέπεται να χρησιμοποιεί το όνομα ή το έμβλημα του σχολείου
(π.χ. αφίσες, εκδηλώσεις, εκπομπές, τύπος ) χωρίς έγγραφη άδεια από την Διεύθυνση.
Ακόμη οι μαθητές μας πρέπει να αντιλαμβάνονται ότι εκπροσωπούν το
σχολείο και να τηρούν τον σχολικό κανονισμό σε θέματα πειθαρχίας και
συμπεριφοράς κατά την διάρκεια της μεταφοράς τους με λεωφορεία για εκδρομές ή
εκπαιδευτικές επισκέψεις. Να υπακούουν στις υποδείξεις του οδηγού και να μη
προβαίνουν σε φθορές. Το κόστος για την αποκατάσταση οποιασδήποτε φθοράς
βαρύνει τον υπαίτιο για την πρόκλησή της, ενώ ελέγχεται και πειθαρχικά ανάλογα με
την βαρύτητα ή την συχνότητα των παραπτωμάτων.
Γενικότερα η μαθητική ιδιότητα επιβάλλει στα παιδιά να υπακούουν με
ευγένεια στις υποδείξεις των καθηγητών τους Να αποφεύγουν συμπεριφορές που
υποβαθμίζουν το κύρος των μαθητικών συνελεύσεων και να περιφρουρούν την
ποιότητα των εκδηλώσεων αυτών. Να συμπεριφέρονται εν γένει με ευπρέπεια και
τρόπους που τιμούν τους ίδιους ως άτομα, τους γονείς τους και το σχολείο στο οποίο
φοιτούν.
ΠΕΡΙΠΑΤΟΙ, ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ
Οι σχολικοί περίπατοι, οι εκπαιδευτικές επισκέψεις, οι εκδρομές, τα
εκπαιδευτικά προγράμματα σε μουσεία και πολιτιστικά κέντρα και οι διάφορες
εκδηλώσεις που πραγματοποιούνται κατά τη διάρκεια λειτουργίας του σχολείου αλλά
και μακριά από το χώρο του σχολείου αποτελούν μέρος της εκπαιδευτικής
διαδικασίας και επομένως η συμμετοχή των μαθητών είναι υποχρεωτική. . Ωστόσο
για τη συμμετοχή τους είναι απαραίτητη σχετική άδεια του κηδεμόνα η οποία δίνεται
με σχετική υπεύθυνη δήλωση που χορηγείται κάθε φορά στους μαθητές. Εφ' όσον ο
γονέας δεν δώσει άδεια τότε την ημέρα της εκδήλωσης ο μαθητής παραμένει σπίτι
του.
.
ΣΧΟΛΙΚΗ ΖΩΗ
Οι μαθητές προσέρχονται στο σχολείο έχοντας διαφορετική αφετηρία και
διαφορετικό μορφωτικό φορτίο. Κατά την έναρξη της σχολικής ζωής η
διαφορετικότητα αυτή έχει κυρίως οικογενειακή προέλευση, αλλά στην πορεία
προστίθεται και η ευρύτερη επίδραση του περιβάλλοντος. Το κοινωνικό, το φυσικό
και το σχολικό περιβάλλον θα προσδιορίσουν σημαντικά την παραπέρα εξέλιξη. Η
επίδραση αυτή ασκείται με πολλούς τρόπους άμεσα ή έμμεσα, συστηματικά ή
διάχυτα.
Η ποιότητα των στοιχείων της ενδοσχολικής ζωής επιδρά και επηρεάζει την
ποιότητα των στοιχείων της προσωπικότητας του μαθητή. Επίσης αντίστροφα η δική
του δραστηριότητα επηρεάζει την ποιότητα της σχολικής ζωής, εφόσον ανάμεσα στο
μαθητή και το σχολείο υπάρχει δυναμική σχέση αλληλεπίδρασης.
Το σχολείο θεωρεί τη συμμετοχή των μαθητών στις σχολικές δραστηριότητες
ως υποχρέωσή τους. Στις σχέσεις μεταξύ των μαθητών είναι απαραίτητο να επικρατεί
ο αμοιβαίος σεβασμός, ο δημοκρατικός διάλογος, η αναγνώριση και η ανοχή του
άλλου, η αλληλεγγύη, η υπευθυνότητα και η συνέπεια. Η ευγενής άμιλλα είναι
χρήσιμη. Εκείνο που είναι απαραίτητο να καταστέλλεται είναι ο επιθετικός
ανταγωνισμός. Οι προσπάθειες για επιδόσεις, οι κλίσεις, τα ενδιαφέροντα και τα
ταλέντα αναγνωρίζονται και βοηθούνται να αναπτύσσονται. Οι ενδοσχολικές
εκδηλώσεις, όπως είναι οι σχολικές, οι εθνικές και οι θρησκευτικές γιορτές, οι
αθλητικές, οι πολιτιστικές και οι άλλες σχολικές δραστηριότητες των μαθητικών
κοινοτήτων, η συμμετοχή στα προγράμματα της περιβαλλοντικής εκπαίδευσης και
των άλλων καινοτόμων σχολικών προγραμμάτων πρέπει να γίνονται με
πρωτοβουλίες, ιδέες και ευθύνες των ίδιων των μαθητών και των διδασκόντων τους.
Μεγάλη σημασία στη σχολική ζωή των μαθητών έχουν ο δημοκρατικός
διάλογος και οι κανόνες του. Η αναγνώριση των ρόλων, η δυνατότητα εναλλαγής με
σεβασμό και χωρίς εντάσεις είναι βασικός στόχος της σχολικής αγωγής. Η
δημοκρατία και η δημοκρατική συμπεριφορά είναι αρετές που εμπεριέχονται ως
στοιχεία στην κοινωνικοποιητική αποστολή του σχολείου.
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΓΟΝΕΩΝ-ΣΧΟΛΕΙΟΥ
Το σχολείο έχει το δικαίωμα και την υποχρέωση να ενημερώνει τους γονείς των
μαθητών για τυχόν απουσίες, για τις επιδόσεις τους και τη συμπεριφορά τους όσο πιο
έγκαιρα γίνεται.
Οι γονείς μπορούν να επικοινωνούν με το σχολείο και τους καθηγητές για
οποιοδήποτε πρόβλημα τους απασχολεί καθημερινά κατά τις ώρες λειτουργίας του
σχολείου. τηλ ΓΥΜΝΑΣΙΟ 2265091389 ΛΥΚΕΙΟ 2265091738
Οι καθηγητές ενημερώνουν τους γονείς για την πρόοδο των μαθητών σε
συγκεκριμένες ημέρες και ώρες για τις οποίες ενημερώνονται εγγράφως.
Για το σχολικό έτος 2013-2014 η ενημέρωση θα γίνεται
κάθε Τετάρτη και Παρασκευή 11.15-11.45
Αγαπητές μαθήτριες και αγαπητοί μαθητές
Εφόσον οι παραπάνω κανόνες αποτελούν ένα "συμβόλαιο
τιμής" ανάμεσα στα μέλη της σχολικής κοινότητας,
επιτρέπουν να προλαμβάνονται τα παραπτώματα και να μη
φτάνει το σχολείο στο δυσάρεστο σημείο της επιβολής
κάποιας ποινής.
Με τον παραπάνω κανονισμό λειτουργίας του Σχολείου μας
επιθυμούμε να σας βοηθήσουμε να λειτουργήσετε ως
υπεύθυνοι πολίτες μιας δημοκρατικής κοινότητας, της
σχολικής.
Θέλουμε να πιστεύουμε ότι η τήρηση και εφαρμογή της
λειτουργίας του κανονισμού, θα μας βοηθήσει να
ολοκληρώσουμε το μεγάλο μας έργο, ώστε να γίνετε οι
αυριανοί υπεύθυνοι πολίτες .
Ο ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ
Ο ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΓΟΝΕΩΝ
ΤΑ 15ΜΕΛΗ ΜΑΘΗΤΙΚΑ ΣΥΜΒΟΥΛΙΑ